هستیهستی، تا این لحظه: 20 سال و 8 ماه و 28 روز سن داره
وبلاگموبلاگم، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 1 روز سن داره
خواهر گلم خواهر گلم ، تا این لحظه: 9 سال و 4 روز سن داره

توت فرنگی کوچولو

پیشی کوچولو ...

1394/3/15 20:01
نویسنده : مامان و هستی
1,126 بازدید
اشتراک گذاری

گربه ها

 

برای گربه‌ها زندگی در نزدیکی انسان (و دیگر موجوداتی که با انسان زندگی می‌کنند) کاملاً به صورت یک همزیستی درآمده . با تمام همزیستی بین گربه‌ها و انسان، رفتار گربه‌ها مشخصاً نشان‌دهنده این است که این حیوان بین انسان و دیگر گربه‌ها تفاوت قائل است (بدین معنا که این حیوان می‌داند که انسان یک گربه نیست یا بالعکس گربه انسان نیست). این تفاوت قائل شدن به خوبی در رفتار و نحوه ارتباط گربه‌ها مشخص است چراکه رفتار و ارتباطات گربه با انسان با رفتار و ارتباطات گربه با دیگر گربه‌ها کاملاً متفاوت است. اما در زندگی یک گربه انسان چه نقشی ایفا می‌کند؟ برخی به این نکته اشاره می‌کنند که از نظر روانی انسان نگه‌دارنده گربه به طوری نقش مادر را برای او ایفا می‌کند. رفتار گربه می‌توانند کاملاً محبت‌آمیز باشد مخصوصا زمانی که گربه از بچگی با فردی بزرگ شده باشد وهمیشه با او رفتار خوبی شده باشد. برخی گونه‌ها مانند بنگال، آسی‌کت و مانکس به طور غریزی بسیار اجتماعی هستند. نکته‌ای که قطعاً در گربه‌ها به وجود میاید این است که گربه‌ها هر کاری را فقط به یک دلیل انجام می‌دهند گاهی دلیل این رفتارها چیزی است که انسان‌ها قادر به دیدن، شنیدن یا بوییدن انها نیستند.

گذشته از اجتماع پذیری کلی گربه‌ها، گربه‌هایی هم هستند که به سختی می‌توان آنها را اجتماعی دانست. با این حال با آموزش‌های مناسب و تقویت رفتارهای اجتماعی مثبت حیوان می‌توان در طول زمان، رفتارهای اجتماعی حیوان را افزایش داد.

گربه‌های خانگی مخصوصا بچه گربه‌ها بخاطر علاقه زیاد به بازی کردن مشهورند. این نوع بازی کردن‌ها نوعی تقلید از روش‌های شکار کردن و دفاع است که می‌تواند تمرین خوبی برای بچه گربه‌ها باشد. بسیاری از گربه‌ها از بازی کردن با نخ یا ریسمان و کشیدن آن بر روی زمین نیز لذت می‌برند این خصوصیت در کارتون‌ها، زیاد به نمایش در می‌آید. این علاقه احتمالاً با غریزه شکار در این حیوان رابطه دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که خورده شدن نخ یا کلاف به وسیله گربه می‌تواند موجب مشکلات گوارشی یا حتی مرگ شود به همین دلیل در برخی از موارد برای جلوگیری از خطرات احتمالی جای نخ را با اشعه لیزر عوض می‌کنند البته برخی عقیده دارند که این اشعه‌ها می‌تواند برای چشم‌های گربه مضر باشد اما تاکنون مدرک قطعی که چنین ادعایی را اثبات کند ارایه نشده.متوسط عمر گربه‌ها معمولاً ۱۵ سال است. بیشترین عمر ثبت شده برای گربه‌ها، متعلق به گربه‌ای در تگزاس  آمریکا با ۳۴ سال سن بود. پس از آن گربه‌ای در بریتانیا ۲۴ ساله شد.

                                                             گربه های قشنگ من خیلی خیلی دوستتون دارم .

هستی

پسندها (2)

نظرات (3)

نیکتا :)
15 خرداد 94 20:09
خیلی عالی بود دوست عزیزم
مــــن
16 خرداد 94 11:33
وای چه جالب بید...خخخخخ به منم سر بزن هستی طلا
انا
20 خرداد 94 1:22
ممنون بابت اطلاعات ، موفق باشید